12. 11. 2009

Setkání v Brněnské mešitě


Vložil petr klásek, 12. Listopad 2009 - 21:04

17.11.2009 proběhlo na základě pozvání Lukáše Lhoťana neformální, povídací setkání v Brněnské mešitě. V zásadě byli pozváni lidé se zájmem o dialog mezi náboženstvími.

Lukáše Lhoťan je místopředseda Libertas Independent Agency o.s. která již organizovala několik podobných setkání. I tady šlo o dialog zdola, tedy setkání lidí které dialog osobně zajímá (tedy nikoliv osob zmocněných svými společentvími k oficiálnímu dialogu). Potkali jsme se tedy dva katolíci (přesněji katolík a katolička), buddhista a přítomní muslimové, kteří nám laskavě věnovali svůj čas (podle míry své vytíženosti). Díky nim jsme si mohli prohlédnout mešitu, seznámit se s prostředím kde se setkávají brněnští muslimové a absolvovat velmi inspirativní debatu podporovanou spoustou dobrého čaje.
Protože se mne občas někdo ptá "o čem si to tam povídáte?" a tohle nebyl žádný seminář a já si nic nezapisoval, zkusím alespoň zaznamenat ty témata na které si vzpomenu.
První a hodně důležité téma bylo povídání o sobě. Čím se zabývám, co moje rodina, jaké je moje společenství, co mne zajímá a co mne bolí. Takové kolečko proběhlo a potom jsme typicky bez programu a koncepce promluvili o střídavě o vyhlídkách naší společnosti v době krize (nejen finanční, spíš všech těch dnešních dohromady), o tom kam se lidé asi budou utíkat v případě že krize přeroste v kolaps. O stavebních úpravách historických budov, o hodnotě společenství v dobách nejistých, o chřipce, o tendencích lidí o svých náboženských hodnotách přemýšlet či nepřemýšlet atd.
Píšu to taky proto že se mne občas taky někdo ptá "a co jste tam řešili?" a ta otázka nějak zakládá předpoklad že účelem každého setkání je něco vyřešit. Což se podle mne nezakládá na pravdě. Nevyřešili jsme nic. Ani to nebylo v plánu. Ale díky setkání vznikají vztahy. Ze vztahů další setkání a z nich další vztahy, inshallah.
K čemuž všechny propříště zvu taky, ať už to bude v mešitě, buddhistickém centru, na faře nebo kdekoliv jinde.

1 komentář:

  1. abhayapuri
    19. Listopad 2009 - 8:20
    abhayapuri
    Škoda,že jsem se nemohl zúčastnit protože jsem byl mimo Brno. Ale je výborné, že taková setkání probíhají.

    OdpovědětVymazat